مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 اردیبهشت 1401 ساعت 12:522022-05-21اقتصادي

سوخت ملی-9| توسعه CNG برای مثبت ماندن تراز بنزین و گازوییل


به گفته کارشناسان با توجه به این که هیچ یک از پروژه های بزرگ پالایشی در دولت سیزدهم به بهره برداری نخواهند رسید، در نتیجه تنها راهکار جلوگیری از منفی شدن تراز بنزین و گازوییل، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، بررسی روند تولید و مصرف بنزین و گازوییل در کشور نشان می دهد که تراز این دو سوخت در حال رسیدن به نقطه سربه سر و سپس منفی شدن هستند.

به بیان دیگر در صورت تداوم روند قبلی در دولت گذشته، تا سال 1402 ایران به جمع واردکنندگان بنزین و گازوییل خواهد پیوست و کشور نه تنها از مزایای ارزآوری صادرات فرآورده های نفتی محروم می شود، بلکه در سال های آینده ارزبری قابل توجهی نیز رقم خواهد خورد.

جواد اوجی وزیر نفت بهمن ماه سال گذشته در برنامه نگاه یک در شبکه اول سیما با اشاره به منفی شدن تراز بنزین کشور گفت : در دو تا سه سال آینده با توجه به این روند مصرف بنزین و نفت گاز در کشور جزو کشورهای واردکننده فرآورده های نفت گاز و بنزین خواهیم شد.

*تراز بنزین ایران در سال 1401 به نقطه سربه سر می رسد تصویر 1، نمودار تولید و مصرف بنزین طبق آمارنامه مصرف فرآورده های نفتی انرژی زا را نشان می دهد.

طبق این نمودار، میزان تولید و مصرف بنزین در سال جاری (سال 1401) به نقطه سربه سر خواهد رسید، یعنی مصرف معادل تولید روزانه 100 میلیون لیتر بنزین خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوخت ملی-9| توسعه CNG برای مثبت ماندن تراز بنزین و گازوییل

سوخت ملی-9| توسعه CNG برای مثبت ماندن تراز بنزین و گازوییل